Ostalo
- UsII-143/19 od 14. ožujka 2019.
- UsII-94/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-108/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-136/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-117/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-123/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-107/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-88/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-49/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-152/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-135/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-197/19 od 24. travnja 2019.
- UsII-221/19 od 3. svibnja 2019.
- UsII-320/19 od 4. srpnja 2019.
- UsII-359/19 od 31. srpnja 2019.
- UsII-492/19 od 30. listopada 2019.
- UsII-526/19 od 27. studenog 2019.
- UsII-584/19 od 9. siječnja 2019.
- UsII-16/20 od 12. veljače 2002.
- UsII-12/20 od 13. veljače 2020.
- UsII-581/19 od 31. prosinca 2019.
- UsII-79/20 od 27. svibnja 2020.
- UsII-121/20 od 27. svibnja 2020.
- UsII-170/20 od 29. lipnja 2020.
- UsII-102/20 od 4. lipnja 2020.
- UsII-250/20 od 4. rujna 2020.
- UsII-243/20 do 10. rujna 2020.
- UsII-155/20 od 7. srpnja 2020.
- UsII-236/20 od 7. rujna 2020.
- UsII-304/20 od 24. rujna 2020.
- UsII-287/20 od 23. rujna 2020.
- UsII-301/20 od 8. listopada 2020.
- UsII-314/20 od 8. listopada 2020.
- UsII-420/20 od 17. prosinca 2020.
- UsII-444/20 od 27. siječnja 2021.
- UsII-424/20 od 20. siječnja 2021.
- UsII-447/20 od 8. siječnja 2021.
- UsII-55/21 od 5. ožujka 2021.
- UsII-68/21 od 17. ožujka 2021.
- UsII-49/21 od 24. veljače 2021
- UsII-80/21 od 23. ožujka 2021.
- UsII-74/21 od 24. ožujka 2021.
- UsII-110/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-116/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-117/21 od 7. svibnja 2021.
- UsII-172/21 od 26. svibnja 2021.
- UsII-160/21 od 27. svibnja 2021.
- UsII-159/21 od 20. svibnja 2021.
- UsII-153/21 od 28. svibnja 2021.
- UsII-202/21 od 2. srpnja 2021.
- UsII-227/21 od 20. srpnja 2021.
- UsII-219/21 od 28. srpnja 2021.
- UsII-206/21 od 22. srpnja 2021.
- UsII-259/21 od 19. kolovoza 2021.
- UsII-245/21 od 3. rujna 2021.
- Us-263/21 od 15. rujna 2021.
- UsII-250/21 od 7. listopada 2021.
- UsII-299/21 od 5. studenog 2021.
- UsII-294/21 od 20. listopada 2021.
- UsII-330/21 od 3. prosinca 2021.
- UsII-338/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-345/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-380/21 od 28. siječnja 2022.
- UsII-48/22 od 14. ožujka 2022.
- UsII-67/22 od 12. travnja 2022.
- UsII-33/22 od 24. ožujka 2022.
- UsII-138/22 od 15. srpnja 2022.
- UsII-110/22 od 9. lipnja 2022.
- UsII-163/22 od 8. kolovoza 2022.
- UsII-115/22 od 7. srpnja 2022.
- UsII-179/22 od 21. rujna 2022.
- UsII-181/22 od 7. listopada 2022.
- UsII-178/22 od 29. rujna 2022.
- UsII-178/22 od 29. rujna 2022.
- UsII-191/22 od 17. studenog 2022.
- UsII-197/22 od 9. studenog 2022.
- UsII-206/22 od 12. prosinca 2022.
- UsII-205/22 od 16. prosinca 2022.
- UsII-204/22 od 8. prosinca 2022.
- UsII-215/22 od 21. prosinca 2022.
- UsII-236/22 od 20. siječnja 2023.
- UsII-222/22 od 26. siječnja 2023.
- UsII-7/23 od 8. veljače 2023.
- UsII-11/23 od 9. veljače 2023.
- UsII-233/22 od 22. veljače 2023.
- UsII-15/23 od 23. veljače 2023.
- UsII-19/23 od 9. ožujka 2023.
- UsII-35/23 od 30. ožujka 2023.
- UsII-24/23 od 9. ožujka 2023.
- UsII-70/23 od 17. svibnja 2023.
- UsII-64/23 od 24. svibnja 2023.
- UsII-57/23 od 2. lipnja 2023.
- UsII-80/23 od 14. lipnja 2023.
- UsII-111/23 od 23. kolovoza 2023.
- UsII-104/23 od 21. kolovoza 2023.
- UsII-100/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-77/23 od 15. lipnja 2023.
- UsII-106/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-120/23 od 7. rujna 2023.
- UsII-167/23 od 2. studenog 2023.
- UsII-181/23 od 16. studenog 2023.
- UsII-193/23 od 30. studenog 2023.
- UsII-169/23 od 30. studenog 2023.
- UsII-210/23 od 14. prosinca 2023.
- UsII-16/24 od 20. ožujka 2024.
- UsII-49/24 od 20. ožujka 2024.
- UsII-43/24 od 14. ožujka 2024.
- UsII-72/24 od 8.svibnja 2024.
- UsII-100/24 od 5. lipnja 2024.
- UsII-95/24 od 28. svibnja 2024.
- UsII-106/24 od 26. lipnja 2024.
- UsII-108/24 od 4. srpnja 2024.
- UsII-74/24 od 6. lipnja 2024.
- UsII-105/24 od 20. lipnja 2024.
- UsII-121/24 od 17. srpnja 2024.
- UsII-225/24 od 20. studenog 2024.
- UsII-146/24 od 28. kolovoza 2024.
- UsII-183/24 od 17. listopada 2024.
- UsII-245/24 od 9. siječnja 2025.
- UsII-227/24 od 9. siječnja 2025.
- UsII-12/25 od 20. veljače 2025.
- UsII-10/25 od 20. veljače 2025.
- UsII-261/24 od 13. veljače 2025.
- UsII-54/25 od 30. travnja 2025.
- UsII-261/24 od 13. veljače 2025.
UsII-54/25 od 30. travnja 2025.
KLASA: 24/673
UsII-54/25 od 30. travnja 2025.
Podjela predmeta nabave na grupe - Obrazloženje odluke o nepodjeli na grupe - Razvoj prometnog modela grada Zagreba i njegova implementacija na softveru -Pogodovanje- Nejednak tretman- Članak 203., 204. i 206. ZJN 2016
Osporenim rješenjem tuženik je odbio žalbu tužitelja izjavljenu protiv dokumentacije o nabavi naručitelja Grada Zagreba, predmet nabave: izrada prometnog modela grada Zagreba. Tužitelj je žalbom naveo razloge zbog kojih smatra da bi se predmet nabave morao podijeliti na grupe jer usluge izrade prometnog modela i isporuka softvera uz njegovo održavanje predstavljaju zasebne tehničke, tehnološke oblikovne, funkcionalne i druge objektivno odredive cjeline. Žalbene navode tužitelj ponavlja i u tužbi.
U konkretnom slučaju tuženik je sukladno navedenim zakonskim odredbama utvrdio da je naručitelj dao obrazloženje razloga zbog kojih je odlučio da predmet nabave ne dijeli na grupe pri čemu je naveo da predmet nabave čini jedinstvenu cjelinu, a predmetne funkcije i poslovi međusobno su povezani i međuovisni zbog čega je podjela na grupe protivna efikasnosti i učinkovitosti cilju koji se želi ostvariti predmetnom javnom nabavom. Tuženik je također utvrdio da prema opisu projektnog zadatka sve faze projekta čine jedinstvenu tehnološku cjelinu u kojoj je nužno da model i softver rade kao integrirana i odrediva cjelina.
Također, ističe da odredba članka 204. Zakona o javnoj nabavi propisuje mogućnost naručitelja da predmet nabave podijeli na grupe, a ne njegovu obvezu. Kao što je naprijed navedeno, naručitelj predmet nabave nije podijelio na grupe, a za to je dokumentacijom o nabavi dao jasne, razumljive i prihvatljive razloge. Mogućnost podjele predmeta nabave na grupe je na raspolaganju naručitelju, ali on nema obvezu predmet nabave dijeliti na grupe, o čemu se ovaj Sud već izjasnio u ranije donesenim odlukama, primjerice Us II-165/20 od 2. srpnja 2020. i Us II-179/22 od 21. rujna 2022.
Također, tužitelj neosnovano iznosi prigovore kojima ukazuje na nejednak položaj gospodarskih subjekata odnosno favoriziranje određenog gospodarskog subjekta u ovom postupku javne nabave. Navedeno iz razloga što osim gospodarskih subjekata koje su ujedno vlasnici softvera, ponuditelji predmetne javne nabave mogu biti i zajednice ponuditelja, a osim kupovine licence za softver ponuditelji imaju mogućnosti uzimanja podugovaratelja. Iz navedenih razloga Sud ne prihvaća žalbene navode kojima tužitelj upućuje na povredu jednakog tretmana gospodarskih subjekata.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu
Podjela predmeta nabave na grupe - Obrazloženje odluke o nepodjeli na grupe - Razvoj prometnog modela grada Zagreba i njegova implementacija na softveru -Pogodovanje- Nejednak tretman- Članak 203., 204. i 206. ZJN 2016
Osporenim rješenjem tuženik je odbio žalbu tužitelja izjavljenu protiv dokumentacije o nabavi naručitelja Grada Zagreba, predmet nabave: izrada prometnog modela grada Zagreba. Tužitelj je žalbom naveo razloge zbog kojih smatra da bi se predmet nabave morao podijeliti na grupe jer usluge izrade prometnog modela i isporuka softvera uz njegovo održavanje predstavljaju zasebne tehničke, tehnološke oblikovne, funkcionalne i druge objektivno odredive cjeline. Žalbene navode tužitelj ponavlja i u tužbi.
U konkretnom slučaju tuženik je sukladno navedenim zakonskim odredbama utvrdio da je naručitelj dao obrazloženje razloga zbog kojih je odlučio da predmet nabave ne dijeli na grupe pri čemu je naveo da predmet nabave čini jedinstvenu cjelinu, a predmetne funkcije i poslovi međusobno su povezani i međuovisni zbog čega je podjela na grupe protivna efikasnosti i učinkovitosti cilju koji se želi ostvariti predmetnom javnom nabavom. Tuženik je također utvrdio da prema opisu projektnog zadatka sve faze projekta čine jedinstvenu tehnološku cjelinu u kojoj je nužno da model i softver rade kao integrirana i odrediva cjelina.
Također, ističe da odredba članka 204. Zakona o javnoj nabavi propisuje mogućnost naručitelja da predmet nabave podijeli na grupe, a ne njegovu obvezu. Kao što je naprijed navedeno, naručitelj predmet nabave nije podijelio na grupe, a za to je dokumentacijom o nabavi dao jasne, razumljive i prihvatljive razloge. Mogućnost podjele predmeta nabave na grupe je na raspolaganju naručitelju, ali on nema obvezu predmet nabave dijeliti na grupe, o čemu se ovaj Sud već izjasnio u ranije donesenim odlukama, primjerice Us II-165/20 od 2. srpnja 2020. i Us II-179/22 od 21. rujna 2022.
Također, tužitelj neosnovano iznosi prigovore kojima ukazuje na nejednak položaj gospodarskih subjekata odnosno favoriziranje određenog gospodarskog subjekta u ovom postupku javne nabave. Navedeno iz razloga što osim gospodarskih subjekata koje su ujedno vlasnici softvera, ponuditelji predmetne javne nabave mogu biti i zajednice ponuditelja, a osim kupovine licence za softver ponuditelji imaju mogućnosti uzimanja podugovaratelja. Iz navedenih razloga Sud ne prihvaća žalbene navode kojima tužitelj upućuje na povredu jednakog tretmana gospodarskih subjekata.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu