Ostalo
- UsII-143/19 od 14. ožujka 2019.
- UsII-94/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-108/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-136/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-117/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-123/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-107/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-88/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-49/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-152/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-135/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-197/19 od 24. travnja 2019.
- UsII-221/19 od 3. svibnja 2019.
- UsII-320/19 od 4. srpnja 2019.
- UsII-359/19 od 31. srpnja 2019.
- UsII-492/19 od 30. listopada 2019.
- UsII-526/19 od 27. studenog 2019.
- UsII-584/19 od 9. siječnja 2019.
- UsII-16/20 od 12. veljače 2002.
- UsII-12/20 od 13. veljače 2020.
- UsII-581/19 od 31. prosinca 2019.
- UsII-79/20 od 27. svibnja 2020.
- UsII-121/20 od 27. svibnja 2020.
- UsII-170/20 od 29. lipnja 2020.
- UsII-102/20 od 4. lipnja 2020.
- UsII-250/20 od 4. rujna 2020.
- UsII-243/20 do 10. rujna 2020.
- UsII-155/20 od 7. srpnja 2020.
- UsII-236/20 od 7. rujna 2020.
- UsII-304/20 od 24. rujna 2020.
- UsII-287/20 od 23. rujna 2020.
- UsII-301/20 od 8. listopada 2020.
- UsII-314/20 od 8. listopada 2020.
- UsII-420/20 od 17. prosinca 2020.
- UsII-444/20 od 27. siječnja 2021.
- UsII-424/20 od 20. siječnja 2021.
- UsII-447/20 od 8. siječnja 2021.
- UsII-55/21 od 5. ožujka 2021.
- UsII-68/21 od 17. ožujka 2021.
- UsII-49/21 od 24. veljače 2021
- UsII-80/21 od 23. ožujka 2021.
- UsII-74/21 od 24. ožujka 2021.
- UsII-110/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-116/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-117/21 od 7. svibnja 2021.
- UsII-172/21 od 26. svibnja 2021.
- UsII-160/21 od 27. svibnja 2021.
- UsII-159/21 od 20. svibnja 2021.
- UsII-153/21 od 28. svibnja 2021.
- UsII-202/21 od 2. srpnja 2021.
- UsII-227/21 od 20. srpnja 2021.
- UsII-219/21 od 28. srpnja 2021.
- UsII-206/21 od 22. srpnja 2021.
- UsII-259/21 od 19. kolovoza 2021.
- UsII-245/21 od 3. rujna 2021.
- Us-263/21 od 15. rujna 2021.
- UsII-250/21 od 7. listopada 2021.
- UsII-299/21 od 5. studenog 2021.
- UsII-294/21 od 20. listopada 2021.
- UsII-330/21 od 3. prosinca 2021.
- UsII-338/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-345/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-380/21 od 28. siječnja 2022.
- UsII-48/22 od 14. ožujka 2022.
- UsII-67/22 od 12. travnja 2022.
- UsII-33/22 od 24. ožujka 2022.
- UsII-138/22 od 15. srpnja 2022.
- UsII-110/22 od 9. lipnja 2022.
- UsII-163/22 od 8. kolovoza 2022.
- UsII-115/22 od 7. srpnja 2022.
- UsII-179/22 od 21. rujna 2022.
- UsII-181/22 od 7. listopada 2022.
- UsII-178/22 od 29. rujna 2022.
- UsII-178/22 od 29. rujna 2022.
- UsII-191/22 od 17. studenog 2022.
- UsII-197/22 od 9. studenog 2022.
- UsII-206/22 od 12. prosinca 2022.
- UsII-205/22 od 16. prosinca 2022.
- UsII-204/22 od 8. prosinca 2022.
- UsII-215/22 od 21. prosinca 2022.
- UsII-236/22 od 20. siječnja 2023.
- UsII-222/22 od 26. siječnja 2023.
- UsII-7/23 od 8. veljače 2023.
- UsII-11/23 od 9. veljače 2023.
- UsII-233/22 od 22. veljače 2023.
- UsII-15/23 od 23. veljače 2023.
- UsII-19/23 od 9. ožujka 2023.
- UsII-35/23 od 30. ožujka 2023.
- UsII-24/23 od 9. ožujka 2023.
- UsII-70/23 od 17. svibnja 2023.
- UsII-64/23 od 24. svibnja 2023.
- UsII-57/23 od 2. lipnja 2023.
- UsII-80/23 od 14. lipnja 2023.
- UsII-111/23 od 23. kolovoza 2023.
- UsII-104/23 od 21. kolovoza 2023.
- UsII-100/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-77/23 od 15. lipnja 2023.
- UsII-106/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-120/23 od 7. rujna 2023.
- UsII-167/23 od 2. studenog 2023.
- UsII-181/23 od 16. studenog 2023.
- UsII-193/23 od 30. studenog 2023.
- UsII-169/23 od 30. studenog 2023.
- UsII-210/23 od 14. prosinca 2023.
- UsII-16/24 od 20. ožujka 2024.
- UsII-49/24 od 20. ožujka 2024.
- UsII-43/24 od 14. ožujka 2024.
- UsII-72/24 od 8.svibnja 2024.
- UsII-100/24 od 5. lipnja 2024.
- UsII-95/24 od 28. svibnja 2024.
- UsII-106/24 od 26. lipnja 2024.
- UsII-108/24 od 4. srpnja 2024.
- UsII-74/24 od 6. lipnja 2024.
- UsII-105/24 od 20. lipnja 2024.
- UsII-121/24 od 17. srpnja 2024.
- UsII-225/24 od 20. studenog 2024.
- UsII-146/24 od 28. kolovoza 2024.
- UsII-183/24 od 17. listopada 2024.
- UsII-245/24 od 9. siječnja 2025.
- UsII-227/24 od 9. siječnja 2025.
- UsII-12/25 od 20. veljače 2025.
- UsII-10/25 od 20. veljače 2025.
- UsII-261/24 od 13. veljače 2025.
- UsII-54/25 od 30. travnja 2025.
- UsII-261/24 od 13. veljače 2025.
- UsII-96/25 od 11. lipnja 2025.
- UsII-87/25 od 27. svibnja 2025.
- UsII-106/2025 od 9. srpnja 2025.
- UsII-97/2025 od 3. srpnja 2025.
UsII-245/21 od 3. rujna 2021.
KLASA: 21/455
UsII-245/21 od 3. rujna 2021.
Predmet nabave – Idejno rješenje – Autorsko djelo – Zakon o autorskom pravu i srodnim pravima - Pregovarački postupak bez prethodne objave (zaštita isključivih prava) – Procijenjena vrijednost nabave – Članak 131., 16., 17. ZJN 2016
Kako ZJN-om, a niti Pravilnikom nisu propisana ograničenja naručitelja glede uvjeta koje će postaviti u dokumentaciji, to stranka koja smatra da su joj projektnom dokumentacijom koja se izradi i nabavi u ovom postupku (u kojem je idejno rješenje samo programska osnova za izradu) povrijeđena autorska prava, zaštitu tih prava može sukladno odredbama posebnog zakona ostvariti u drugom postupku pred nadležnim sudom. Za drugačiju odluku u ovoj stvari nije odlučan niti navod prvotužitelja da je kao poslodavac s drugotužiteljem sklopio ugovor o radu na neodređeno vrijeme kojim je ugovorio da drugotužitelj zadržava autorska prava bez ograničenja na autorskim djelima budući da je to stvar ugovornog odnosa između poslodavca i zaposlenika.
Nadalje, neosnovan je navod da je trebalo provesti pregovarački postupak bez prethodnog poziva na nadmetanje jer da je idejno rješenje autorsko djelo zbog čega bi tužitelji imali isključivo pravo pružiti usluge izrade predmetne projektno tehničke dokumentacije. Naime, iz odredbe članka 131. stavka 1. ZJN 2016 proizlazi da pregovarački postupak nije obligatorna obveza javnog naručitelja, već opcija koju naručitelj može koristiti, ali i ne mora te ovisi o poslovnoj odluci naručitelja.
Stoga, pravilno je zaključio tuženik da time što je javni naručitelj pokrenuo otvoreni postupak javne nabave, koji je transparentniji oblik javne nabave, sve i da tužitelj ima isključivo pravo na pružanje usluga koje su predmet nabave, nije došlo do povrede isključivih prava tužitelja pa sve i da je dokazano da je idejno rješenje autorsko djelo.
Tužitelji smatraju da je procijenjena vrijednost prenisko određena te upućuju na mišljenje Hrvatske komore arhitekata prema kojem je procijenjena vrijednost trebala biti veća. Naručitelj u trenutku početka postupka mora imati izračunatu procijenjenu vrijednost koju DON treba sadržavati pa kako je naručitelj u DON-u odredio procjenjenu vrijednost nabave, to osnovano zaključuje da nije postupljeno protivno mjerodavnim odredbama ZJN i Pravilnika. Misljenje Hrvatske komore arhitekata u pogledu cijene nabave nije obvezujuće za naručitelja jer je cijena ovisna o volji i mogućnosti naručitelja, a u slučaju da cijena najpovoljnije ponude bude veća od procijenjene vrijednosti nabave naručitelj ju može odabrati pod uvjetom da ima ili će imati osigurana sredstva kako je to propisano čl. 298. stavkom 1. točkom 9. ZJN 2016.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu
UsII-245/21 od 3. rujna 2021.
Predmet nabave – Idejno rješenje – Autorsko djelo – Zakon o autorskom pravu i srodnim pravima - Pregovarački postupak bez prethodne objave (zaštita isključivih prava) – Procijenjena vrijednost nabave – Članak 131., 16., 17. ZJN 2016
Kako ZJN-om, a niti Pravilnikom nisu propisana ograničenja naručitelja glede uvjeta koje će postaviti u dokumentaciji, to stranka koja smatra da su joj projektnom dokumentacijom koja se izradi i nabavi u ovom postupku (u kojem je idejno rješenje samo programska osnova za izradu) povrijeđena autorska prava, zaštitu tih prava može sukladno odredbama posebnog zakona ostvariti u drugom postupku pred nadležnim sudom. Za drugačiju odluku u ovoj stvari nije odlučan niti navod prvotužitelja da je kao poslodavac s drugotužiteljem sklopio ugovor o radu na neodređeno vrijeme kojim je ugovorio da drugotužitelj zadržava autorska prava bez ograničenja na autorskim djelima budući da je to stvar ugovornog odnosa između poslodavca i zaposlenika.
Nadalje, neosnovan je navod da je trebalo provesti pregovarački postupak bez prethodnog poziva na nadmetanje jer da je idejno rješenje autorsko djelo zbog čega bi tužitelji imali isključivo pravo pružiti usluge izrade predmetne projektno tehničke dokumentacije. Naime, iz odredbe članka 131. stavka 1. ZJN 2016 proizlazi da pregovarački postupak nije obligatorna obveza javnog naručitelja, već opcija koju naručitelj može koristiti, ali i ne mora te ovisi o poslovnoj odluci naručitelja.
Stoga, pravilno je zaključio tuženik da time što je javni naručitelj pokrenuo otvoreni postupak javne nabave, koji je transparentniji oblik javne nabave, sve i da tužitelj ima isključivo pravo na pružanje usluga koje su predmet nabave, nije došlo do povrede isključivih prava tužitelja pa sve i da je dokazano da je idejno rješenje autorsko djelo.
Tužitelji smatraju da je procijenjena vrijednost prenisko određena te upućuju na mišljenje Hrvatske komore arhitekata prema kojem je procijenjena vrijednost trebala biti veća. Naručitelj u trenutku početka postupka mora imati izračunatu procijenjenu vrijednost koju DON treba sadržavati pa kako je naručitelj u DON-u odredio procjenjenu vrijednost nabave, to osnovano zaključuje da nije postupljeno protivno mjerodavnim odredbama ZJN i Pravilnika. Misljenje Hrvatske komore arhitekata u pogledu cijene nabave nije obvezujuće za naručitelja jer je cijena ovisna o volji i mogućnosti naručitelja, a u slučaju da cijena najpovoljnije ponude bude veća od procijenjene vrijednosti nabave naručitelj ju može odabrati pod uvjetom da ima ili će imati osigurana sredstva kako je to propisano čl. 298. stavkom 1. točkom 9. ZJN 2016.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu