Ostalo
- UsII-143/19 od 14. ožujka 2019.
- UsII-94/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-108/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-136/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-117/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-123/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-107/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-88/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-49/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-152/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-135/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-197/19 od 24. travnja 2019.
- UsII-221/19 od 3. svibnja 2019.
- UsII-320/19 od 4. srpnja 2019.
- UsII-359/19 od 31. srpnja 2019.
- UsII-492/19 od 30. listopada 2019.
- UsII-526/19 od 27. studenog 2019.
- UsII-584/19 od 9. siječnja 2019.
- UsII-16/20 od 12. veljače 2002.
- UsII-12/20 od 13. veljače 2020.
- UsII-581/19 od 31. prosinca 2019.
- UsII-79/20 od 27. svibnja 2020.
- UsII-121/20 od 27. svibnja 2020.
- UsII-170/20 od 29. lipnja 2020.
- UsII-102/20 od 4. lipnja 2020.
- UsII-250/20 od 4. rujna 2020.
- UsII-243/20 do 10. rujna 2020.
- UsII-155/20 od 7. srpnja 2020.
- UsII-236/20 od 7. rujna 2020.
- UsII-304/20 od 24. rujna 2020.
- UsII-287/20 od 23. rujna 2020.
- UsII-301/20 od 8. listopada 2020.
- UsII-314/20 od 8. listopada 2020.
- UsII-420/20 od 17. prosinca 2020.
- UsII-444/20 od 27. siječnja 2021.
- UsII-424/20 od 20. siječnja 2021.
- UsII-447/20 od 8. siječnja 2021.
- UsII-55/21 od 5. ožujka 2021.
- UsII-68/21 od 17. ožujka 2021.
- UsII-49/21 od 24. veljače 2021
- UsII-80/21 od 23. ožujka 2021.
- UsII-74/21 od 24. ožujka 2021.
- UsII-110/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-116/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-117/21 od 7. svibnja 2021.
- UsII-172/21 od 26. svibnja 2021.
- UsII-160/21 od 27. svibnja 2021.
- UsII-159/21 od 20. svibnja 2021.
- UsII-153/21 od 28. svibnja 2021.
- UsII-202/21 od 2. srpnja 2021.
- UsII-227/21 od 20. srpnja 2021.
- UsII-219/21 od 28. srpnja 2021.
- UsII-206/21 od 22. srpnja 2021.
- UsII-259/21 od 19. kolovoza 2021.
- UsII-245/21 od 3. rujna 2021.
- Us-263/21 od 15. rujna 2021.
- UsII-250/21 od 7. listopada 2021.
- UsII-299/21 od 5. studenog 2021.
- UsII-294/21 od 20. listopada 2021.
- UsII-330/21 od 3. prosinca 2021.
- UsII-338/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-345/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-380/21 od 28. siječnja 2022.
- UsII-48/22 od 14. ožujka 2022.
- UsII-67/22 od 12. travnja 2022.
- UsII-33/22 od 24. ožujka 2022.
- UsII-138/22 od 15. srpnja 2022.
- UsII-110/22 od 9. lipnja 2022.
- UsII-163/22 od 8. kolovoza 2022.
- UsII-115/22 od 7. srpnja 2022.
- UsII-179/22 od 21. rujna 2022.
- UsII-181/22 od 7. listopada 2022.
- UsII-178/22 od 29. rujna 2022.
- UsII-178/22 od 29. rujna 2022.
- UsII-191/22 od 17. studenog 2022.
- UsII-197/22 od 9. studenog 2022.
- UsII-206/22 od 12. prosinca 2022.
- UsII-205/22 od 16. prosinca 2022.
- UsII-204/22 od 8. prosinca 2022.
- UsII-215/22 od 21. prosinca 2022.
- UsII-236/22 od 20. siječnja 2023.
- UsII-222/22 od 26. siječnja 2023.
- UsII-7/23 od 8. veljače 2023.
- UsII-11/23 od 9. veljače 2023.
- UsII-233/22 od 22. veljače 2023.
- UsII-15/23 od 23. veljače 2023.
- UsII-19/23 od 9. ožujka 2023.
- UsII-35/23 od 30. ožujka 2023.
- UsII-24/23 od 9. ožujka 2023.
- UsII-70/23 od 17. svibnja 2023.
- UsII-64/23 od 24. svibnja 2023.
- UsII-57/23 od 2. lipnja 2023.
- UsII-80/23 od 14. lipnja 2023.
- UsII-111/23 od 23. kolovoza 2023.
- UsII-104/23 od 21. kolovoza 2023.
- UsII-100/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-77/23 od 15. lipnja 2023.
- UsII-106/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-120/23 od 7. rujna 2023.
- UsII-167/23 od 2. studenog 2023.
- UsII-181/23 od 16. studenog 2023.
- UsII-193/23 od 30. studenog 2023.
- UsII-169/23 od 30. studenog 2023.
- UsII-210/23 od 14. prosinca 2023.
- UsII-16/24 od 20. ožujka 2024.
- UsII-49/24 od 20. ožujka 2024.
- UsII-43/24 od 14. ožujka 2024.
- UsII-72/24 od 8.svibnja 2024.
- UsII-100/24 od 5. lipnja 2024.
- UsII-95/24 od 28. svibnja 2024.
- UsII-106/24 od 26. lipnja 2024.
- UsII-108/24 od 4. srpnja 2024.
- UsII-74/24 od 6. lipnja 2024.
- UsII-105/24 od 20. lipnja 2024.
- UsII-121/24 od 17. srpnja 2024.
- UsII-225/24 od 20. studenog 2024.
- UsII-146/24 od 28. kolovoza 2024.
- UsII-183/24 od 17. listopada 2024.
- UsII-245/24 od 9. siječnja 2025.
- UsII-227/24 od 9. siječnja 2025.
- UsII-12/25 od 20. veljače 2025.
- UsII-10/25 od 20. veljače 2025.
- UsII-261/24 od 13. veljače 2025.
- UsII-54/25 od 30. travnja 2025.
- UsII-261/24 od 13. veljače 2025.
- UsII-96/25 od 11. lipnja 2025.
- UsII-87/25 od 27. svibnja 2025.
- UsII-106/2025 od 9. srpnja 2025.
- UsII-97/2025 od 3. srpnja 2025.
UsII-159/21 od 20. svibnja 2021.
KLASA: 21/237
UsII-159/21 od 20. svibnja 2021.
Žalba na dokumentaciju – Naručitelj nije zaustavio postupak – (Ne)mogućnost otvaranja ponuda - Poništenje postupka – Članak 419., 422., 282. ZJN 2016
Obzirom na utvrđeno činjenično stanje i relevantne materijalnopravne propise tuženik povodom žalbe tužitelja nije mogao usvojiti žalbeni zahtjev tužitelja kojim predlaže otvaranje ponuda i donošenje odluke o odabiru, već je svojom odlukom mogao naložiti naručitelju da donese odluku kojom poništava postupak predmetne javne nabave. Time što je tuženik osporenim rješenjem sam poništio ovaj postupak, nije povrijedio zakon na štetu tužitelja.
Budući da je rok za otvaranje ponuda naručitelju istekao 4. ožujka 2021., a da u svezi sa žalbom podnesenom na dokumentaciju o nabavi naručitelj nije zaustavio postupak javne nabave, tuženik je zaključio da pristigle ponude više nije moguće otvoriti ni sastaviti zapisnik o javnom otvaranju ponuda te je povodom žalbe tužitelja donio rješenje kojim poništava otvoreni postupak javne nabave, broj objave: 2021/S OF2-003667.
Kraj činjenice da je naručitelj propustio zaustaviti postupak javne nabave povodom žalbe koju je tužitelj izjavio protiv dokumentacije o nabavi te da je istekao rok za otvaranje ponuda, imajući u vidu naprijed navedene odredbe Zakona o javnoj nabavi, ovaj Sud ocjenjuje pravilnim i zakonitim stajalište tužitelja prema kojem više nema mogućnosti nastavljanja ovog postupka i otvaranja pristiglih ponuda. Naime, rok za otvaranje ponuda u konkretnom je slučaju istekao tijekom žalbenog postupka koji je tužitelj pokrenuo protiv dokumentacije o nabavi, a kako naručitelj nije zaustavio postupak javne nabave, to nakon isteka ovog roka nije moguće njegovo produžavanje.
U predmetnom postupku javne nabave ponuditelji su ponude dostavljali elektroničkim sredstvima komunikacije pa je podnošenjem žalbe na dokumentaciju o nabavi EOJN RH trajno onemogućio pristup ponudama, kako je to i propisano odredbom članka 419. stavka 6. Zakona o javnoj nabavi. Zbog navedenog, istodobno s istekom roka za dostavu ponuda EOJN RH nije mogao automatski otvoriti ponude kako to propisuje odredba članka 282. stavka 10. Zakona o javnoj nabavi. Stoga, iako su razlozi za poništavanje otvorenog postupka javne nabave isključivo na strani naručitelja koji je propustio postupiti u skladu sa zakonom propisanom obvezom i zaustaviti postupak javne nabave te eventualno zaprimljene ponude do podnošenja žalbe na dokumentaciju o nabavi neotvorene vratiti gospodarskim subjektima, kako to propisuje odredba članka 419. Zakona o javnoj nabavi, nema na zakonu utemeljene osnove za nastavak predmetnog postupka javne nabave.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu
UsII-159/21 od 20. svibnja 2021.
Žalba na dokumentaciju – Naručitelj nije zaustavio postupak – (Ne)mogućnost otvaranja ponuda - Poništenje postupka – Članak 419., 422., 282. ZJN 2016
Obzirom na utvrđeno činjenično stanje i relevantne materijalnopravne propise tuženik povodom žalbe tužitelja nije mogao usvojiti žalbeni zahtjev tužitelja kojim predlaže otvaranje ponuda i donošenje odluke o odabiru, već je svojom odlukom mogao naložiti naručitelju da donese odluku kojom poništava postupak predmetne javne nabave. Time što je tuženik osporenim rješenjem sam poništio ovaj postupak, nije povrijedio zakon na štetu tužitelja.
Budući da je rok za otvaranje ponuda naručitelju istekao 4. ožujka 2021., a da u svezi sa žalbom podnesenom na dokumentaciju o nabavi naručitelj nije zaustavio postupak javne nabave, tuženik je zaključio da pristigle ponude više nije moguće otvoriti ni sastaviti zapisnik o javnom otvaranju ponuda te je povodom žalbe tužitelja donio rješenje kojim poništava otvoreni postupak javne nabave, broj objave: 2021/S OF2-003667.
Kraj činjenice da je naručitelj propustio zaustaviti postupak javne nabave povodom žalbe koju je tužitelj izjavio protiv dokumentacije o nabavi te da je istekao rok za otvaranje ponuda, imajući u vidu naprijed navedene odredbe Zakona o javnoj nabavi, ovaj Sud ocjenjuje pravilnim i zakonitim stajalište tužitelja prema kojem više nema mogućnosti nastavljanja ovog postupka i otvaranja pristiglih ponuda. Naime, rok za otvaranje ponuda u konkretnom je slučaju istekao tijekom žalbenog postupka koji je tužitelj pokrenuo protiv dokumentacije o nabavi, a kako naručitelj nije zaustavio postupak javne nabave, to nakon isteka ovog roka nije moguće njegovo produžavanje.
U predmetnom postupku javne nabave ponuditelji su ponude dostavljali elektroničkim sredstvima komunikacije pa je podnošenjem žalbe na dokumentaciju o nabavi EOJN RH trajno onemogućio pristup ponudama, kako je to i propisano odredbom članka 419. stavka 6. Zakona o javnoj nabavi. Zbog navedenog, istodobno s istekom roka za dostavu ponuda EOJN RH nije mogao automatski otvoriti ponude kako to propisuje odredba članka 282. stavka 10. Zakona o javnoj nabavi. Stoga, iako su razlozi za poništavanje otvorenog postupka javne nabave isključivo na strani naručitelja koji je propustio postupiti u skladu sa zakonom propisanom obvezom i zaustaviti postupak javne nabave te eventualno zaprimljene ponude do podnošenja žalbe na dokumentaciju o nabavi neotvorene vratiti gospodarskim subjektima, kako to propisuje odredba članka 419. Zakona o javnoj nabavi, nema na zakonu utemeljene osnove za nastavak predmetnog postupka javne nabave.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu