Ostalo
- UsII-143/19 od 14. ožujka 2019.
- UsII-94/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-108/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-136/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-117/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-123/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-107/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-88/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-49/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-152/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-135/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-197/19 od 24. travnja 2019.
- UsII-221/19 od 3. svibnja 2019.
- UsII-320/19 od 4. srpnja 2019.
- UsII-359/19 od 31. srpnja 2019.
- UsII-492/19 od 30. listopada 2019.
- UsII-526/19 od 27. studenog 2019.
- UsII-584/19 od 9. siječnja 2019.
- UsII-16/20 od 12. veljače 2002.
- UsII-12/20 od 13. veljače 2020.
- UsII-581/19 od 31. prosinca 2019.
- UsII-79/20 od 27. svibnja 2020.
- UsII-121/20 od 27. svibnja 2020.
- UsII-170/20 od 29. lipnja 2020.
- UsII-102/20 od 4. lipnja 2020.
- UsII-250/20 od 4. rujna 2020.
- UsII-243/20 do 10. rujna 2020.
- UsII-155/20 od 7. srpnja 2020.
- UsII-236/20 od 7. rujna 2020.
- UsII-304/20 od 24. rujna 2020.
- UsII-287/20 od 23. rujna 2020.
- UsII-301/20 od 8. listopada 2020.
- UsII-314/20 od 8. listopada 2020.
- UsII-420/20 od 17. prosinca 2020.
- UsII-444/20 od 27. siječnja 2021.
- UsII-424/20 od 20. siječnja 2021.
- UsII-447/20 od 8. siječnja 2021.
- UsII-55/21 od 5. ožujka 2021.
- UsII-68/21 od 17. ožujka 2021.
- UsII-49/21 od 24. veljače 2021
- UsII-80/21 od 23. ožujka 2021.
- UsII-74/21 od 24. ožujka 2021.
- UsII-110/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-116/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-117/21 od 7. svibnja 2021.
- UsII-172/21 od 26. svibnja 2021.
- UsII-160/21 od 27. svibnja 2021.
- UsII-159/21 od 20. svibnja 2021.
- UsII-153/21 od 28. svibnja 2021.
- UsII-202/21 od 2. srpnja 2021.
- UsII-227/21 od 20. srpnja 2021.
- UsII-219/21 od 28. srpnja 2021.
- UsII-206/21 od 22. srpnja 2021.
- UsII-259/21 od 19. kolovoza 2021.
- UsII-245/21 od 3. rujna 2021.
- Us-263/21 od 15. rujna 2021.
- UsII-250/21 od 7. listopada 2021.
- UsII-299/21 od 5. studenog 2021.
- UsII-294/21 od 20. listopada 2021.
- UsII-330/21 od 3. prosinca 2021.
- UsII-338/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-345/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-380/21 od 28. siječnja 2022.
- UsII-48/22 od 14. ožujka 2022.
- UsII-67/22 od 12. travnja 2022.
- UsII-33/22 od 24. ožujka 2022.
- UsII-138/22 od 15. srpnja 2022.
- UsII-110/22 od 9. lipnja 2022.
- UsII-163/22 od 8. kolovoza 2022.
- UsII-115/22 od 7. srpnja 2022.
- UsII-179/22 od 21. rujna 2022.
- UsII-181/22 od 7. listopada 2022.
- UsII-178/22 od 29. rujna 2022.
- UsII-178/22 od 29. rujna 2022.
- UsII-191/22 od 17. studenog 2022.
- UsII-197/22 od 9. studenog 2022.
- UsII-206/22 od 12. prosinca 2022.
- UsII-205/22 od 16. prosinca 2022.
- UsII-204/22 od 8. prosinca 2022.
- UsII-215/22 od 21. prosinca 2022.
- UsII-236/22 od 20. siječnja 2023.
- UsII-222/22 od 26. siječnja 2023.
- UsII-7/23 od 8. veljače 2023.
- UsII-11/23 od 9. veljače 2023.
- UsII-233/22 od 22. veljače 2023.
- UsII-15/23 od 23. veljače 2023.
- UsII-19/23 od 9. ožujka 2023.
- UsII-35/23 od 30. ožujka 2023.
- UsII-24/23 od 9. ožujka 2023.
- UsII-70/23 od 17. svibnja 2023.
- UsII-64/23 od 24. svibnja 2023.
- UsII-57/23 od 2. lipnja 2023.
- UsII-80/23 od 14. lipnja 2023.
- UsII-111/23 od 23. kolovoza 2023.
- UsII-104/23 od 21. kolovoza 2023.
- UsII-100/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-77/23 od 15. lipnja 2023.
- UsII-106/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-120/23 od 7. rujna 2023.
- UsII-167/23 od 2. studenog 2023.
- UsII-181/23 od 16. studenog 2023.
- UsII-193/23 od 30. studenog 2023.
- UsII-169/23 od 30. studenog 2023.
- UsII-210/23 od 14. prosinca 2023.
- UsII-16/24 od 20. ožujka 2024.
- UsII-49/24 od 20. ožujka 2024.
- UsII-43/24 od 14. ožujka 2024.
- UsII-72/24 od 8.svibnja 2024.
- UsII-100/24 od 5. lipnja 2024.
- UsII-95/24 od 28. svibnja 2024.
- UsII-106/24 od 26. lipnja 2024.
- UsII-108/24 od 4. srpnja 2024.
- UsII-74/24 od 6. lipnja 2024.
- UsII-105/24 od 20. lipnja 2024.
- UsII-121/24 od 17. srpnja 2024.
- UsII-225/24 od 20. studenog 2024.
- UsII-146/24 od 28. kolovoza 2024.
- UsII-183/24 od 17. listopada 2024.
- UsII-245/24 od 9. siječnja 2025.
- UsII-227/24 od 9. siječnja 2025.
- UsII-12/25 od 20. veljače 2025.
- UsII-10/25 od 20. veljače 2025.
- UsII-261/24 od 13. veljače 2025.
- UsII-54/25 od 30. travnja 2025.
- UsII-261/24 od 13. veljače 2025.
- UsII-96/25 od 11. lipnja 2025.
- UsII-87/25 od 27. svibnja 2025.
- UsII-106/2025 od 9. srpnja 2025.
- UsII-97/2025 od 3. srpnja 2025.
UsII-43/24 od 14. ožujka 2024.
KLASA: 23/645
UsII-43/24 od 14. ožujka 2024.
Odabir postupka javne nabave- Otvoreni postupak- Pregovarački bez prethodne objave- Projektantski nadzor- Isključiva prava- Upute SAFU- Mišljenje Komore- Zakon o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje- Članak 86., 131. i 133. ZJN 2016
S obzirom da prema članku 86. stavku 1. ZJN-a javni naručitelj slobodno bira između otvorenog i ograničenog postupka, te da stavkom 5. istog članka Zakona nije propisana obveza već mogućnost korištenja pregovaračkog postupka bez prethodne objave ako su ispunjene taksativno propisane pretpostavke iz članka 131., 132., 133. i 134. ZJN-a, tužitelj neosnovano smatra da je naručitelj objavljivanjem poziva za nadmetanje sa dokumentacijom o nabavi postupio protivno odredbama ZJN-a.
Zakon o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje, kao i Zakon o gradnji ne propisuje pravila o postupku javne nabave niti uvjete prema kojima bi javni naručitelji trebali pokretati postupke javne nabave, te iako je odredbom članka 55. stavka 1. Zakona o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje propisano da poslove projektantskog nadzora obavlja projektant arhitektonske, građevinske, strojarske i/ili elektrotehničke struke koji je izradio glavni projekt prema kojem se gradi građevina, a u članku 17. i 19. propisani uvjeti koje mora ispunjavati odgovorna osoba koja može obavljati poslove projektiranja ili stručnog nadzora, navedeno nije od utjecaja na pravo javnog naručitelja na odabir određene vrste postupka javne nabave.
Također upute SAFU-a, kao i stručno mišljenje Hrvatske komore arhitekata, na koje se tužitelj poziva, ne predstavljaju pravnu osnovu za provođenje postupka javne nabave, kako to pravilno navodi i tuženik u odgovoru na tužbu.
Polazeći od navoda žalbe, te mjerodavnih odredaba ZJN-a, koje su citirane u obrazloženju osporenog rješenja, ovaj Sud prihvaća zaključak tuženika da time što je javni naručitelj pokrenuo otvoreni postupak javne nabave, koji je transparentniji oblik javne nabave, sve i da tužitelj ima isključivo pravo na pružanje usluga koje su predmet nabave, nije došlo do povrede prava tužitelja, imajući u vidu i da je naručitelj postupio u skladu s načelima javne nabave, posebice u skladu s načelom transparentnosti i načelom tržišnog natjecanja zajamčenim člankom 4. ZJN-a. Pregovarački postupak nije obligatorna obveza javnog naručitelja, već je opcija koju naručitelj može koristiti, ali i ne mora te odabir postupka javne nabave ovisi o poslovnoj odluci naručitelja, a tužitelj ima pravo i mogućnost sudjelovati u predmetnom postupku javne nabave i dostaviti ponudu sukladno uvjetima dokumentacije o nabavi.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu
UsII-43/24 od 14. ožujka 2024.
Odabir postupka javne nabave- Otvoreni postupak- Pregovarački bez prethodne objave- Projektantski nadzor- Isključiva prava- Upute SAFU- Mišljenje Komore- Zakon o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje- Članak 86., 131. i 133. ZJN 2016
S obzirom da prema članku 86. stavku 1. ZJN-a javni naručitelj slobodno bira između otvorenog i ograničenog postupka, te da stavkom 5. istog članka Zakona nije propisana obveza već mogućnost korištenja pregovaračkog postupka bez prethodne objave ako su ispunjene taksativno propisane pretpostavke iz članka 131., 132., 133. i 134. ZJN-a, tužitelj neosnovano smatra da je naručitelj objavljivanjem poziva za nadmetanje sa dokumentacijom o nabavi postupio protivno odredbama ZJN-a.
Zakon o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje, kao i Zakon o gradnji ne propisuje pravila o postupku javne nabave niti uvjete prema kojima bi javni naručitelji trebali pokretati postupke javne nabave, te iako je odredbom članka 55. stavka 1. Zakona o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje propisano da poslove projektantskog nadzora obavlja projektant arhitektonske, građevinske, strojarske i/ili elektrotehničke struke koji je izradio glavni projekt prema kojem se gradi građevina, a u članku 17. i 19. propisani uvjeti koje mora ispunjavati odgovorna osoba koja može obavljati poslove projektiranja ili stručnog nadzora, navedeno nije od utjecaja na pravo javnog naručitelja na odabir određene vrste postupka javne nabave.
Također upute SAFU-a, kao i stručno mišljenje Hrvatske komore arhitekata, na koje se tužitelj poziva, ne predstavljaju pravnu osnovu za provođenje postupka javne nabave, kako to pravilno navodi i tuženik u odgovoru na tužbu.
Polazeći od navoda žalbe, te mjerodavnih odredaba ZJN-a, koje su citirane u obrazloženju osporenog rješenja, ovaj Sud prihvaća zaključak tuženika da time što je javni naručitelj pokrenuo otvoreni postupak javne nabave, koji je transparentniji oblik javne nabave, sve i da tužitelj ima isključivo pravo na pružanje usluga koje su predmet nabave, nije došlo do povrede prava tužitelja, imajući u vidu i da je naručitelj postupio u skladu s načelima javne nabave, posebice u skladu s načelom transparentnosti i načelom tržišnog natjecanja zajamčenim člankom 4. ZJN-a. Pregovarački postupak nije obligatorna obveza javnog naručitelja, već je opcija koju naručitelj može koristiti, ali i ne mora te odabir postupka javne nabave ovisi o poslovnoj odluci naručitelja, a tužitelj ima pravo i mogućnost sudjelovati u predmetnom postupku javne nabave i dostaviti ponudu sukladno uvjetima dokumentacije o nabavi.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu